24.11.2010

Kirjoitan, siis olen


Mies kysyi minulta että vieläkö osaan kirjoittaa kaunoa. Pidin kysymystä hiukan hassuna. Totta kai osaan! Tyyli tosin on ihan oma eikä ehkä kovinkaan lähellä sitä mitä koulussa aikoinaan opin. Tässä teille käsialanäytettä, klikkailkaa suuremmaksi (kuva on kamala, mutta kai siitä selvän saa):


Käsin kirjoittaminen on jäänyt hieman taka-alalle, kun olen oppinut suhteellisen nopeaksi näppiksen kanssa ja kone on koko ajan käden ulottuvilla. Mutta kynään tartun edelleen hyvin mieluusti ja kirjoittaminen tuntuu mukavalta. Kaikki koulumuistiinpanot teen edelleen oikein mieluusti käsin - en vaihtaisi koneeseen vaikka voisin.

6 kommenttia:

Mrs.Marple kirjoitti...

Joskus harvemmin kirjoittelen perinteisiä kirjeitä. Yleensä ne alkavat hyvin siistillä käsialalla (kaunokirjoituksella), mutta mitä pidemmälle kirjettä kirjoitan ja ajatus juoksee nopeammin ja kauheasti asiaa joka pitää saada paperille, niin käsialastani tulee kovin pikakirjoituksen näköistä. Ja voi vastaanottaja raukkaa joka sitä saa suomentaa :D

Kohta saakin kirjoittaa joulukortteihin ainakin osoitteet, tuleepa harjoitettua taas käsinkirjoittamista..

Saoka kirjoitti...

Voi, minullakin on paljon eri käsialoja! Tunteen mukaan.

Alitsa kirjoitti...

Sulla on nätti kaunokäsiala. Ja muutenkin monta käsialaa (varsin jakomielistä, sanoisi grafologi). Minä kirjoitan jonkin verran käsin. Kaunolla mieluiten, se on nopeaa: kynää ei tarvitse nostaa paperista niin paljon! :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Mrs.Marple: minulla on samaa, siis tuota käsialan leviämistä. Se on sitten todella ärsyttävää! (Vaan en silti malta kirjoittaa pitkiä sepustuksia nätisti.)

Saoka: onhan se nyt kivempaa, kun on mistä valita :).

Alitsa: kiitos ^_^. Jakomielistä tosiaan, mutta hauskaa silti (tai juuri siksi) :D.

Hanni kirjoitti...

Sun kauno onkin erinäköistä kuin mun, 60-luvun alussa kouluni aloittaneen alkuperäinen kauno. Pitäisikin joskus kirjoittaa jotain vanhanaikaisella kaunolla ja kuvata. Mie olin aika surkea siinä, kaikki lenkit ja silmukat ois pitänyt olla täsmälleen oikeanlaisia, eikä mulla koskaan ollu :(

Hehkuvainen kirjoitti...

Mun kauno on vähän sekasikiö, se ei ole täysin uutta eikä täysin vanhaakaan. Vaan onpahan oma :). Kirjoita ja kuvaa ihmeessä, olisi kiva nähdä!