19.8.2010

Ei voi muistaa


Voisiko joku kertoa miksi olin ala-asteella usein tiskaamassa opettajien huoneessa? Se ei varmasti ollut rangaistus, mutten muista siitä mitään hyötyäkään saaneeni. On hyvin todennäköistä, että olen vain halunnut käydä tiskaamassa ja minun on sallittu tehdä niin. Lapsuusmuistoissani on varmasti monta muutakin mustaa aukkoa, mutta tämä on nyt häirinnyt minua aamusta asti.

Jos ette tiedä tai keksi vastausta, voitte pohtia seuraavaa. Kumpi on sinusta surkeampaa:

a) huomata että tykkäät toisesta enemmän kuin se toinen tykkää sinusta
b) huomata että se toinen tykkää sinusta enemmän kuin sinä hänestä

Miettikääs sitä!

9 kommenttia:

H. kirjoitti...

Muistaakseni me olimme ala-asteella kuudesluokkalaisina koulun keittiössä auttamassa kukin vuorollamme aina pari tuntia kerrallaan. Siinä ei voinut olla kyse mistään muusta kuin lamasta.

Salla kirjoitti...

Oliko kysymys minulle suunnattu?

En muista. Ei ainakaan vuoroista ollut kyse. Mä veikkaisin, että sä vaan halusit käydä tiskaamassa. Eikä se päivystäjän tehtäviinkään kuulunut...

Olen pyyhkinyt muististani tehokkaasti kaiken siivoukseen liittyvän... ;)

Kysymys 2: Vastaan kohta 2.

Hanni kirjoitti...

Vastaan a)Tiskaamiseen en osaa sanoa muuta kuin arveluni: et halunnut välitunnille ulos, vaan olla sisätiloissa :)

Kukkahattuneiti kirjoitti...

Halusit olla aaaaahkera ja kiltti oppilas? JA ainahan se kivempaa siivota vapaaehtoisesti muualla kuin pakotettuna kotona ;)

Yamaba kirjoitti...

Sinä onnellinen olet varmaan ollut pienessä koulussa, missä olet lapsena saanut tehdä mukavia asioita koulussa, kuten tiskaamista, mikä on vedellä leikkimistä. Lämmin saippuavesi tuntuu mukavalta, ja kahvikupit kilahtelee.

b). a):n kanssa tulee toimeen aikansa kipuiltuaan. b):lle ei voi itse mitään.

Saoka kirjoitti...

Tiskaamisesta en osaa sanoa mitään. Kaikenlaista selittämätöntä olen minäkin ala-asteaikoinani puuhaillut, mutta en ainakaan tiskannut.

Nuo tykkäämisasiat olivat myös hyvin kiusallisia. Muistan kärsineeni yläasteella siitä, että joko minusta ei tykännyt kukaan poika tai sitten liian moni tykkäsi yhtä aikaa, enkä minä osannut kohdistaa tunteitani tarkemmin kehenkään heistä ja olin vain hyvin hämilläni, kun jollain tapaa pidin useammastakin, enkä ketään olisi tahtonut loukata. Ja minkäänlaisesta huoraamisesta ei kuitenkaan ollut kyse, kun kaikki oltiin niin ujoja ja siveellisiä, ettei uskallettu edes ääneen myöntää tykkäämisiä tai pitää kädestäkään kiinni, puhumattakaan nyt pussaamisesta tai mistään muusta kontaktilajista.

Jonkinlaisen väkivallan kierteenkin sain aikaan siitä, kun yhden pojan kanssa tykkäiltiin toisistamme, mutta minun tunteeni alkoivatkin sitten suuntautua erästä toista kohtaan ja tämähän ei sille ensimmäiselle sopinut. Se sitten töni ja potki ja haukkui ja mitä kaikkea sitä nyt olikaan. Samoin myöhemmin tämä kaveri oli pahana, kun olin hänen parhaan kaverinsa kanssa jonkinlaisessa kirjepohjaisessa seurustelusuhteessa (koulussa ei uskallettu kuin vilkuilla toisiamme, mutta salaa vaihdetuissa kirjeissä ja sähköposteissa kyllä X:t ja O:t lenteli). Väkivalta-asian tiimoilta käytiin jopa luokanvalvojan puhuttelussa, joka sitten helpottikin tilannetta.

Hehkuvainen kirjoitti...

H.: oho, ootte joutuneet töihin! Meillä lama näkyi siinä että saimme vanhoja koulukirjoja ja puolikkaita kumeja. Mutta keittiöön meitä ei kyllä muistaakseni laitettu.

Salla: no sinäpä täällä nyt ehkä parhaiten asian tiedät :P. Ja luulen että kyse oli tosiaan vain siitä että halusin mennä tiskaamaan. Ainahan mää oon ollu vähän omituinen... Ja niin, se on aika tukala tilanne jos joutuupi sanomaan toiselle että sorge vaan, en tykkää takasin.

Hanni: hyvä yritys, vaan ei tainnut olla oikea vastaus :). Olin nimittäin tiskaamassa usein koulun jälkeen. Ja niin, se on todellakin kurjaa jos ei saa tunteilleen sellaista vastakaikua kuin toivoisi.

Kukkahattuneiti: on, aina on kivempaa siivota muualla kuin kotona! (Paitsi työkseen ei kyllä viittisi siivota missään.)

Yamaba: olen aina tykännyt käsin tiskaamisesta. Kouluni ei tosin ollut mikään ihan pieni. Ja sekä a että b sattuvat, mutta eri tavalla.

Saoka: onpas sinulla ollut draamallista suhteilua! Onneksi nyt taitavat olla asiat mukavasti :).

Metta kirjoitti...

Minusta pahempi on se, että huomaa toisen tykkäävän enemmän kuin itse. Se on tosi kurja tilanne, jolle ei sitten kuitenkaan voi mitään.

Meillä oli ainakin tarhassa tiskivuorot, joissa oltiin joko "vaahdossa" tai "huuhdossa" tai sitten kuivaamassa, mutta se oli kaikkein tylsintä. Ehkä olet vaan tosiaan halunnut tiskata ja opettajat on kiltisti suostuneet.

Hehkuvainen kirjoitti...

Mää en edelleenkään oikein osaa valita. Luulen, että päädyn kuitenkin sille kannalle että on kurjempaa tykätä itse enemmän jos sille tykkäämiselleen ei saa vastakaikua.

Vaahto tai huuhto... :D