17.6.2010

Siivoilua


Olen tehnyt sekä näkyvää että vähän vähemmän näkyvää siivoilua. Näkyvintä on ollut ikkunoiden pesu. Kummasti kirkastui elämä, kun kaapi laseista koko talven liat pois. Tosin kovin pitkään ikkunat eivät puhtauttaan loista, se on näitä keskusta-asumisen iloja.

Vähemmän näkyvää mutta vähintään yhtä tarpeellista ja tyydyttävää on ollut nettitilien ja puhelimen siivoaminen. Olen tuhonnut pari tarpeetonta nettitunnusta ja poistanut puhelimestani kaikki ne nimet ja numerot, joita ei siellä enää tarvita. Ihmeen paljon sitä ikään kuin vahingossa kertyy paikkoja, joihin on tunnukset - ja joita ei sitten lopulta kuitenkaan käytä oikeastaan ikinä. Ja puhelimen muistia ei todellakaan tarvitse kuormittaa säilyttämällä siellä nimiä, joita ei edes tunnista enää.

Tänään siivosin vaatekaappini. Olen kovin huono heittämään pois mitään sellaista, jota vielä teoriassa voisin hyvinkin (tavalla tai toisella) käyttää. Sain silti helposti kasaan repullisen tavaraa, jonka voin viedä kierrätykseen, ja roskiinkin lensi muutama vaate. Pienessä kaapissa ei ikinä ole väljää, eikä tuo siivoaminen oikeastaan näy missään, mutta tiedän että se on tehty ja se tuntuu hyvältä.

Jossain vaiheessa pitäisi siivota se laatikko, jossa säilytän askartelupapereitani. Siinä onkin tunniksi tai pariksi ihan mukavasti hommaa.

Vaikeinta (mutta ehkä kaikkein tarpeellisinta) on siivota aivot. Nyt kun minulla on aikaa ajatella, huomaan ajattelevani kaikkea aivan turhaa. Tai ei nyt sinällään turhaa, mutta asioita joista selviäisi vähemmälläkin miettimisellä ja murehtimisella. Kolmas lomaviikko lähenee loppuaan, eivätkä aivoni vieläkään osaa levätä.

5 kommenttia:

Mustikkamaa kirjoitti...

Mun pitäis siivoilla sun kirje mun repusta. Sain sen valmiiksi sunnuntaina mutta postimerkin puutteessa se lojuu repussa. Koitan tänään muistaa hankkia sellaisen jotta kirje pääsee matkalle :).

Voisin soitella sulle ens viikolla, kun tän viikon aikana ilmennyt juttuja, joita en kirjeeseen nyt enää saa lisättyä...:)

flrd kirjoitti...

Sulla on kyllä tosi kiva blogi, pitää lisätä suosikkeihini! :)

Käys tsekkaamassa minunkin blogini täältä ja opi tienaamaan netissä muun surffailun ohella :)

Anonyymi kirjoitti...

Moi!
Voisitsä joskus kertoa enemmän taistelustasi ihokarvoja vastaan? Aihe on muakin lähellä. Sheivaan.... ja nolottaa ja hävettää ja harmittaa ja vaikka mitä miehen kanssa. Minä olen karvaisempi kuin mies... ja oon siis nainen :-/

Outi kirjoitti...

Toivottavasti et siivonnu mun nimeä sieltä puhelimesta, vaikka soitankin yleensä sillon kun tarvin jeesiä. Kiitos viimeisestä!

Hehkuvainen kirjoitti...

Mustikkamaa: ihanaa, kirje tulossa! :)

Anonyymi: no olipas jotenkin yllättävä pyyntö. Itse asiassa uusimpaan postaukseen tulikin jotain aiheeseen liittyvää.

Harmillinen tilanne sinulla :/. Ei varmaan helpota se, että mies on vähemmän karvainen. Mutta ehkäpä mies ei oikeastaan karvojasi huomaakaan, tai jos huomaakin niin ei pidä niitä samalla tapaa ongelmana kuin sinä...? Luultavasti sinulla on paljon ominaisuuksia, joilla voit hurmata :).

Tsemppiä taisteluun! Koita jaksaa ja etsi sinnikkäästi ratkaisuja. Ja yritä ainakin välillä olla ajattelematta asiaa.

Outi: numero on varmassa tallessa :). Kiitoksia itsellenne!