20.6.2010

Kriisit


Elämäni on keskimäärin kivaa, mutta toisinaan oloa synkentävät Kriisit. Tässä kolme yleisintä.

Naamakriisi

On se jännä, miten ei kymmenetkään vuodet riitä siihen että pitäisi naamastaan sellaisena kuin se on. Vaikka olen oppinut jo suhtautumaan penseän hyväksyvästi kasvojeni ihon virheisiin, voi huonona hetkenä yksi finni todellakin kaataa maailman. Joskus sitä vain on niin järjettömän ryppyinen, rupsahtanut, näppyinen ja wanha ettei haluaisi näyttää naamaansa kellekään.

Naamakriisin torjumiseksi ja parantamiseksi yritän käydä kerran tai kahdesti vuodessa kosmetologilla. Olen jo vuosia käynyt kemiallisessa ihonpuhdistuksessa, joka on hirvittävän kallista mutta rahan arvoista lystiä. Kaikenlaisten vippaskonstien avulla yritän pitää kasvoni sellaisina että ilkeän katsoa itseäni peilistä. Harrastan myös säännöllistä itsepetosta kehumalla itseäni peilin ääressä kauniiksi. Joskus pitää vähän himmentää valoja ja ottaa silmälasit pois päästä että se onnistuu.

Karvakriisi

Ikuisuustaisteluni jatkuu. Karvat ovat aina välillä voitolla 6-0. Joskus en vain jaksa välittää, aivan sama. Kasvakoot, poistan sen minkä voin silloin kun jaksan ja viitsin. Joskus tasaisen tappava vääntö vaihtuu akuuttiin kriisiin. Silloin joka ikinen karva saa jostain hornasta tuhatkertaiset voimat ja ketutus kasvaa sietämättömäksi. Erityisesti naamakarvojen kohdalla. Ei tarttisi naisella kasvaa leuassa yhtään ainutta karvaa!

Muutenkin voisivat karvat jotenkin maagisesti kadota, ei niitä tarttisi olla niin paljoa. Siinä saa oikein välillä pinnistää että tuntisi itsensä edes jotenkin naiselliseksi kun olo on kuin jollain mutantilla. Viidakon apinat olisivat kateellisia karvoituksestani! Voisin kerätä käyttämäni vahaliuskat ja valmistaa niistä itselleni lämpimän turkistakin talveksi!

Karvakriisissä on suureksi avuksi mies, josta olen saanut taistelutoverin: nyt yritämme selvittää kumpi on parempi säärikarvojeni höyläyksessä, minun kolmiteräiseni vai miehen yksiteräinen. Alustavien arvioiden mukaan yksiteräisen aiheuttama ärsytys on ehkä vähän pienempi. Oli testin lopputulos mikä hyvänsä, olen jo huomannut että pitäisi käyttää höyläyksen perästä jotain jälkiraakkaustuotetta. Tavan kosteusvoidekin käy kyllä, mutta niissä on harvemmin panostettu ihoa rauhoittavaan vaikutukseen samalla tapaa kuin oikeissa aftershaveissa.

Tissikriisi

Olen yleensä ottaen hyvin tyytyväinen rintoihini. Viihdyn oikein mainiosti tämän parin kanssa, enkä vaihtaisi pois. Mutta joskus iskee jostain takavasemmalta tissikriisi, jonka aikana AA-kuppi kutistuu mikroskooppiseksi. Normaalisti mieluisa rintavarustus häviää olemattomiin ja tuntuu turhalta. Saatana, nämä rusinat eivät riitä huviksi edes itselle, saatika sitten kelleen muulle! Rintojen väliin voi kyllä naida, mutta se tuntuu varmasti kivalta kuin kiven hinkkaaminen. Nypeltää voi jos löytää jostain pinsetit ja on oikein tarkka.

Tissikriisi menee usein ohi itsestään. Onneksi. Jossain vaiheessa järki palaa päähän, ja muistuu taas mieleen se miksi näin on ihan hyvä. Pienet tissit on käytössä kivat, ne eivät ole tiellä eivätkä vaadi samalla tapaa tukea tai kannattelua kuin isommat. Maan vetovoima on armeliaampi pienille ja kiinteille. Kriisistä toipumisessa auttaa kovasti se, että mies ottaa tissistä kiinni ja puristaa tykkäävästi.

Ikäkriisistä sen sijaan en tunnusta kärsiväni. Minähän olen nainen parhaassa iässä! (Ja aion vakuutella näin itselleni joka ikinen vuosi elämäni loppuun asti.)

10 kommenttia:

NetKissa kirjoitti...

Voih. Mä antaisin paljon, että saisin näitten melonien tilalle jotain reilusti pienempää ja mukavampaa. Kaupasta ei löydy mukavia rintsikoita, mutta ilmankaan ei pysty olemaan. Ja ne kaikki muut asiat, missä ne on tiellä... Isäntä kutsuu rintsikoita riimuiksi. Just sellaset ne mun mielestä on.

Omppu kirjoitti...

Oletko kokeillut aloegeeliä? Rauhoittaa ihon ja mm. auttaa, jos on aurinko polttanut.

Alitsa kirjoitti...

Minä taas antaisin aika paljon, jos minulla olisi vain ulkomuodollisia (kyllä, niitä minulla riittää) kriisejä.

Viime aikoina kun on ollut enemmän semmoista, että: "Miksi minä olen juuri tämmöinen persoonallisuus?!?" -tai "Voisinko olla hillitympi ja pitää joskus turpani kiinni?!?"-kriisejä. :P

Johanna kirjoitti...

Voih, kriisejä on itsekullakin... Naamakriisi ja karvakriisi on tuttuja.. :D Ja okei, se kolmaskin. :D Kiitos ihanan hauskasta piristyksestä, jos koittaisin muistaa tämän kirjoituksesi seuraavan kerran kun kriisittää.. :D :)

Mustikkamaa kirjoitti...

Mulla on myös ollut viime aikoina vastaavanlaisia kriisejä - varsinkin naamakriisejä (olisinpa edes vähän söpömpi niin näyttäisin vielä vähän nuoremmalta) ja tissikriisejä (voi kunpa tissit ei karkais kainaloihin ja olis niin sivuttain pitkulaiset). Kriisit on liittyneet myös tukkaan (karvojahan nekin on), tai lähinnä siihen kun sitä tukkaa on liian vähän. Ja ihon kukkimiseen siinä sivussa - mikä saakelin myöhäisteini-ikä tämä on (onko sillä jotain tekemistä sen kanssa, että toivoisin näyttäväni vieläkin nuoremmalta??). Ikäkriisiäkin on jotenkin ilmassa...kummia kiinnostuksen kohteita (you know) ja niin edelleen. Luonne sen sijaan alkanut kukoistaa, vihdoinkin olen löytämässä sisäisen itseni :D. Ehkä ulkoinen minä seuraa perässä?

Hehkuvainen kirjoitti...

NetKissa: isot rinnat voi olla todella hankalat :(. Toivottavasti selkäsi kestää. Riimut! Siinäpä mulle ihan uus synonyymi rintsikoille.

Omppu: jaa sääriin vai? Enpä ole kokeillut (vielä).

Alitsa: onnekseni olen viime aikoina välttynyt pään sisäisiltä kriiseiltä. Toivotan sinullekin kriisittömiä aikoja!

Johanna: näitä riittää joka lähtöön, huonolle päivälle kaksi! Parasta taitaa olla, jos vain suinkin voi nauraa itselleen ja kriiseilleen :).

Mustikkamaa: onnittelut oman itsen löytämisestä! Eiköhän kriisit ajan mittaan tasaannu :).

Anuradha kirjoitti...

Mä haluun pienemmät tissit. No, laihduttamalla ne tulisivat pienemmiksi, ainakin vähän. Juokseminen urheiluliiveissäkin on ärsyttävää, kun tissit ei oikein pysy niitten sisällä kunnolla. Ja mulla on vasta C-kuppi. Haaveilen A-kupeista. ;o)

Hehkuvainen kirjoitti...

Anuradha: tasan ei mee! Vesijuoksu se ehkä sopii tissikkäämmällekin, ja on varmaan yhtä tehokasta kuin maalla juoksu.

Yamaba kirjoitti...

En taida sanoa mitään. Miehesi näkyy pitävän sinusta huolen. Naisten ulkonäkökriisit aina yllättävät, koska ei tajua mistä ne tulevat. Nainen on miehelle joka tapauksessa hyvältä haiseva lämmin olento, jolle on kaikenlaista mukavaa käyttöä. Pienillä yksityiskohdilla ei ole niin merkitystä.

Sanoin nyt kuitenkin. Ei malta pysäyttää sormiaan.

Hehkuvainen kirjoitti...

Kiva kun sanoit :).