29.1.2010

Niin hyvää ettei sanotuksi saa


Kyllä voi köyhä olla pienestä iloinen.

Tänään oli kiva käydä ruokakaupassa, kun eilen tuli postiluukusta viiden euron arvoinen Plussa-pisteseteli. Ei olisi oikeastaan parempaan saumaan voinut osuakaan, pienikin ylimääräinen raha tulee tarpeeseen. Ostin pitkästä aikaa paahtoleipää, ja oikein paahdoin sitä. Voi että olikin herkkua! (Eikä se edes loppunut vielä, on iso osa paketista jäljellä!)

Naapurin rouva yllätti kesken kuorotreenien, ja kysyi jotta haluaisinko lukea ilmaiseksi Aamulehteä kuukauden verran. He kun ovat kestotilaajia ja saivat nyt sitten lahjoittaa jollekin kuukauden lehdet. No tokihan minä halusin. Olin niin hämmentynyt (ja omituisesti pukeutunut sillä minulla oli keskeneräisen vaatteen sovitus meneillään) etten osannut varmasti edes kiittää riittävän hienosti siitä että olivat ajatelleet minua.

4 kommenttia:

Salla kirjoitti...

Taika-Ruis on hyvää!

Villasukka kirjoitti...

Miun naapuri herätti sanoillaan. Ne muuttivat tänne vasta pari viikkoa sitten ja torstaina kans. opistolla (se on miun ranskan ryhmässä) se sanoi, että tuntuu vieläkin kuin olisi jossain lomakylässä, luonto on niin lähellä! No, onhan se, takapihalta alkaa, mutta jotenkin siihen on liian tottunut huomatakseen.

Ipo kirjoitti...

Kiltti naapuri! :) Mukavia tuollaiset yllättävät piristykset.

Hehkuvainen kirjoitti...

Salla: Taika-Ruis on ihan tuntematon asia minulle, mutta ehkä siihen pitäisi tutustua jos se kerran on jotain hyvää!

Villasukka: niin, itsestäänselvyyksille tulee helposti sokeaksi. Onpa hyvä että naapurisi vähän herätteli sinua :).

Ipo: on ja on :).