11.12.2009

Keikkaa pukkaa


Olen yllättänyt itseni

1) esiintymällä lasten kanssa
2) esiintymällä koulun Lucia-kulkueessa ja
3) odottamalla luokan pikkujouluja positiivisella mielellä.

Metta pyysi minua kaverikseen säestämään erästä kolmivuotiaiden tanssiryhmää eräissä pikkujouluissa viikko sitten. Kenraaliharjoitus ei mennyt ihan putkeen: kun minä ja Metta aloimme laulaa, lapset jäivät tuijottamaan meitä eivätkä osanneet tehdä muuta. Onneksi varsinainen esitys meni sitten paremmin. Vain yksi pieni esiintyjä karkasi lavalta, loput muistivat pomppia, taputtaa ja heilua ainakin melkein oikeissa kohdissa. En ole ikinä jännittänyt esiintymistä niin vähän.

Ruåtsinopettajani sai jostain syystä päähänsä, että minä voisin laulaa koulun Lucia-kulkueessa. No, mikäs siinä. Eftersom jag har glömt allt jag lärde mig i skolan, on ruotsini todellakin ruosteessa ja tarvitsen kaikki irtoavat plussapisteet. Niinpä hiippailin sitten tänään parin muun tytön kanssa Lucian perässä ja lauloin sanctaluciaa suomeksi ja ruotsiksi, både och.

Kun luokkamme aktiiviset juhlijat järjestivät melko pian koulun alkamisen jälkeen yhteisen illanvieton, ei minua kiinnostanut osallistua. Mutta nyt, kun olen ehtinyt hieman tutustua luokkatovereihini, huomaan että siellä on ihan mukaviakin tyyppejä. En tosiaankaan ole mikään sydänystävä kaikkien kanssa, mutta muutamia kollegoja voi kuvitella tapaavansa vapaa-ajallakin.

Ja pitäähän minun mennä, kun minulla ja kolmella muulla tonttutytöllä on illan isännälle, Iirikselle, pieni lahjus. Se sisältää

1) vappulasien kaltaiset huippuhienot silmänkuvarillit, joiden avulla Iiris voi kivasti nukkua tunnilla ja näyttää silti aktiiviselta ja kiinnostuneelta

2) korvatulpat, jotta opettajan puhe tai luokkatovereiden hälinä ei haittaa Iiriksen unia

3) purkin vaseliinia, sillä opiskelija voi joutua tiukkoihin tilanteisiin

4) ja pullon Leijonaa siihen hetkeen kun mikään muu ei enää auta.

Perskännäilyn ja pitkään juhlimisen jätän niille joita se kiinnostaa, minä olen kotona varmasti jo yhdeksältä. Mutta käynpähän kääntymässä ja hetken ihmettelemässä. Tonttuhattu päähän ja menoksi!

3 kommenttia:

.mm. kirjoitti...

Mulla oli eilen duunin pikkujoulut. Näin frendit ennen kolmea iltapäivällä; kotona olin kahdelta yöllä ;D! Kivaa oli :). Olisin varmaan jäänyt pidemmäksikin aikaa, mutta piti tulla ulkoiluttamaan koiraa. Ystävä oli onneksi ystävällisesti käynyt illalla antamassa koiruudelle ruoan ja ulkoiluttanut.

Hanni kirjoitti...

Tuli postista ensimmäinen tämän joulun joulukortti. Katselin kuorta ja mietin, että kenellä on noin kaunis käsiala. Avasin kuoren, ja ihana itsetehty enkelikortti löytyi kuoresta. Voi kiitos, Hehku oot kyllä aika ihana!

Hehkuvainen kirjoitti...

.mm.: no sinäpä oletkin jaksanut juhlia reippaasti :P.

Hanni: olepa hyvä ^_^.