12.8.2009

Ahkera koululainen...


...ei ole kovinkaan ahkera koska ei ole nukkunut riittävästi. Vaan eipä haittaa.

En olekaan ryhmäni vanhin. Luokallani on varmasti ainakin kaksi minua vanhempaa henkilöä. Suurin osa on toki suoraan lukiosta tai lähes suoraan lukiosta. Minusta meillä on kuitenkin mukavan monipuolinen ryhmä. Osalla on jo oma perhe lapsineen kaikkineen, osa vasta aloittelee itsenäistä elämistä.

Lukujärjestys näyttää ihan asialliselta. Palkanlaskentaa (yksi sulle, enemmän mulle), työsuhdeasioita (älä ala suhteeseen pomosi kanssa), asiakaspalvelua (aasiakas.net), liiketoiminnan perusteita (tienaa enemmän kuin kulutat), toimiston töitä (kahvinkeittoa ja klemmareiden ketjuttamista) sekä kirjanpitoa ja laskutusta. Ai niin ja suomen kieltä. Kaikenlaista siis.

Ihan kaikkia tämän jakson opettajia ei olla vielä tavattu, mutta monta kuitenkin. Emme ole oikeastaan päässeet vielä kunnolla aloittamaan varsinaista asiaa, ollaan vasta tutustuttu ja koitettu ryhmäytyä. Sitähän tämä tässä alussa on, kaameaa sähläystä. Kaikki on vähän epäselvää ja siitä koitetaan sitten vain selvitä.

Ruoka on hyvää ja ilmaista. Muuten meinaakin sitten tulla kalliiksi. Yhden kirjan olen jo ostanut ja muovittanut, yksi kirja on tilattu opettajan kautta ja yksi pitäisi käydä vielä itsekseen ostamassa. Laskin pitäisi hommata. Ja vaikka olen jotenkin kuvitellut että minulla on paperitavaraa ihan riittävästi niin eipä vain ole mitään fiksua muistiinpanopaperia. Tänään kävin hoitamassa bussikorttijutut kuntoon. Kauheasti kaikkea muistettavaa.

Pitäisi nukkua jo, on aikainen herätys.

9 kommenttia:

Mustikkamaa kirjoitti...

Nyt tyttö sitä kirjalistaa tännepäin, niin katson kätköistäni onko mulla jotain sulle!

Alitsa kirjoitti...

Kauhean ihanalta kuulostaa! Ilmaista kouluruokaa, uusia oppiaineita, koulutarvikkeiden ostoa (se on kivaa, paitsi kassalla) ja se aina niin ihana KIRJOJEN MUOVITTAMINEN <3

On se kivaa, kun kirjastoihmisellä on kerrankin oikeanlainen, töihin sovelias, fetissi! :D

Johanna kirjoitti...

Kiitoksia nauruista :) Tuo lukujärjestyksen kuvailusi oli mahtava :D

Tsemppiä opiskeluun!!!

Ipo kirjoitti...

Reipasta koulun alkua! :)

Lunara kirjoitti...

Onnea ja tsemppiä koulutyöhön! :)

H. kirjoitti...

Jee. Paluu arkeen on aina paluu arkeen, mutta onneksi siihen voi totutella tällaisella nysäviikolla.

TCL kirjoitti...

Eikö olekin loistava saitti tuo Aasiakas? :D

Yamaba kirjoitti...

Nyt tuoksuu jo syksyltä.

Hehkuvainen kirjoitti...

Kiitos kaikille kommenteista :).

Kyllä tämä on melkoisen jännää. Väsyttävää myös. Olen iltaisin aivan naatti. Olen myös aivan PA. Sellaista se on, opiskelijan elämä.