15.4.2009

Ei niin hyvää ettei jotain pahaakin


Naapurit.
Naapurini ovat olleet kovin huomaavaisia ja kärsivällisiä, eivätkä ole valittaneet aiheuttamastani metelistä. Olen nimittäin laulanut melko äänekkäästi, kun ääni on vaihteeksi kulkenut aika mukavasti. Loilottamisen tajuan lopettaa jo hyvissä ajoin illalla, mutta sen jälkeen usein vollotan kurkku suorana. Hienotunteiset naapurini eivät ole edes hakanneet seinää, vaikka voisin kuvitella että ujellukseni kuuluu kyllä vähintään yhden seinän läpi.

No, ehkä heidän kostonsa on hiljaista laatua. Naapurin vanhempi pariskunta nimittäin kohteliaasti ilmoitti, että vie tästä eteenpäin Aamulehtensä mökkikäyttöön, eikä pudota sitä enää minun postiluukustani niin kuin tähän asti. Voihan pölyhuiska! Nyt olen ilman lehteä! Kyllä on kurjaa. Olen ollut oikein ahkera sanomalehden lukija, ja luvun jälkeen lehti on palvellut minua askarteluissa, ikkunanpesussa ja biojätepusseina. Ilmaisjakelulehdet ovat huonoja korvikkeita, mutta kai minun on nyt sitten niillä pärjättävä.

Gynekologi.
Gyne ilmoitti ultraäänellä sohittuaan että lisääntymiselimissäni ei ole mitään vikaa. Se on oikein hyvä juttu. Se vain tarkoittaa sitä, että epämääräinen vatsakipuni on suolistoperäistä niin kuin arvelinkin, eli todennäköisesti kärsin ärtyneestä paksusuolesta. Great. Vatsavaivat - kerää koko sarja!

Sossu.
Sossun täti antoi minulle toimeentulotukea kahdeksi kuukaudeksi eteenpäin (vaikka hain kyllä vain yhdelle kuukaudelle). Kiva, säästyn hakurumbalta ja tiedän kerrankin edes vähän etukäteen että mitä on tulossa ja mistä. Mutta onhan se vähän lannistavaa, että täti ei usko tilanteeni parantuvan. Kas kun ei saman tien myöntänyt rahaa seuraavaksi puoleksi vuodeksi ja kirjoittanut saatekirjettä tyyliin "kun et sinä kuitenkaan saa mitään aikaiseksi".

(Täti ei tiedä että minulla on suunnitelma. No okei, se suunnitelma ei toteutuessaankaan pelasta kahta tulevaa kuukautta, vaan vaikuttaa vasta pidemmällä aikavälillä. Kaikki on yhden kortin varassa, ja minä voin nyt vain odottaa. Mutta hysssst, ei siitä sen enempää. Kerron sitten jos onnistun. Jos en onnistu, hävitän kaikki todisteet siitä että olen yrittänyt.)

Aurinko.
Hienoa: tulee kevät. Huonoa: tulee päänsärky.

Kateus.
On todella kurjaa olla kateellinen. Minä olen hyvin usein kovin monelle erittäin kateellinen. Ja vaikka tiedän ettei kateudesta ole mitään hyötyä, en silti osaa olla tuntematta sitä. Koska tiedän miten kurjaa kateus on, ja koska haluan että läheisilläni olisi helppo olla, olen reilusti tehnyt itsestäni maailman surkeimman otuksen niin ettei kenenkään tarvitse olla minulle kateellinen. Loistohomma. Toimisi varmaan muuten, mutta kukaan ei jaksa enää kuunnella valitustani.

Olen juuttunut, lamaantunut. Otsassani kasvaa sellainen kestokyrpä että vaikutan yksisarviselta. Veikkaan kyllä olevani joku vähemmän uljas tarueläin.

Elämä on nakki ja minä olen kasvissyöjä.

9 kommenttia:

Ipo kirjoitti...

Jos en olis näin sekopäinen väsymyksestä voisin yrittää ehkä kirjottaa jonkun järkevämmänkin kommentin, mutta nyt tyydyn vaan toteamaan, että kyllä sinuakin voi kadehtia, jos niikseen tulee.

Esim. minä voi(si)n kadehtia sitä, että sä et käsittääkseni joudu heräämään kuudelta aamulla ja että sulla on läheisiä ystäviä. Lisäksi olen tulkinnut, että sulla on sen laatuista uskoa itseesi, jota multa puuttuu. :)

Mimmu kirjoitti...

Sulla tuntuu olevan tosi kivoja naapureita, toisin kuin mulla...
Ja kyllähän niillä ilmaisjakelulehdillä pärjää ja jollei, niin mene dyykkaamaan lehtiroskista.

Ai niin, gynestä tulikin mieleen, että pitäis mennä taas papaan.

Ja sossukin yllättää joskus. Mullakin on siitä kokemusta. Kuin myös asioista, joista ei vielä puhuta aivan hirveästi ja jos ne epäonnistuvat, niin sitten ne unohdetaan ;)

Hannele kirjoitti...

Pidän erityisesti peukkuja sille asialle, mistä ei saa vielä puhua. Osittain ihan senkin vuoksi, että sitten kun se onnistuu, kerrot sen meillekin :)

Johanna kirjoitti...

No kyllä minä sinua kadehdin :) Mutta ihan hyvässä mielessä :D

Minä olen alkanut lukemaan paikallislehdet, neljään vuoteen ei oikein kiinnostanut, jotenkin tykkäsin niin kovin Rauman Uusi Rauma -lehdestä, ettei noista täkäläisistä ollut vastusta :D Mutta onhan niissäkin ainakin joskus joku juttu jonka lukee mielenkiinnolla...

Peukkua (kahden pitäminen tuo huonoa onnea) pidän minäkin täällä! :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Ipo: se on totta, ettei minun ole pakko herätä kuudelta aamulla. Aika monena aamuna joudun oikein pohtimaan, että löydän syyn ylipäätään nousta. En osaa edes kertoa, miten tärkeitä ystävät ovat minulle. He pitävät minut kiinni elämässä.

Mimmu: eipä ole naapureissa isosti valittamista. Usein en edes tiedä niiden olemassaolosta. Välillä kuuluu jotain elämän ääniä niin että tajuan etten ole ainoa ihminen tässä talossa :).

Hannele: kiitos, kaikki tsemppi tarvitaan!

Johanna: voiko hyvässä mielessä kadehtia...? Voih, minä haluaisin lehden joka päivä, ilmaisjakeluja tulee kuitenkin vain kahdesti viikossa... :/ No, pärjäänhän minä. Ja jos en pärjää, niin sitten tilaan lehden!

Mustikkamaa kirjoitti...

Jaksuhaleja <3! Tulehan taas chattiin jos kerkeät, mä kuolen tylsyyteen töissä. Bah!

Hehkuvainen kirjoitti...

Jaksuhaleja sinnekin, muru! Nyt en ikävä kyllä ehdi chatata kun pitää imuroida :).

Omppu kirjoitti...

Tsemppiä ja haleja! Toivon että onnistuu, koska nyt olen utelias (koskapa en olisi).

Hehkuvainen kirjoitti...

Kiitos tsempistä! Kyllä minä veikkaan, että kerron vaikka homma menisi puihin. Koska vitutus on silloin niin kova, ettei sitä kyllä voi salata :P.