10.8.2015

Nopeat syövät hitaat...


S-Pankki on huumoripankki. Tai niin ainakin voisi päätellä siitä kuinka siellä hoidetaan asuntolainojen tarjouspyynnöt.

Mies lähetti tarjouspyynnön sähköpostilla 13. päivä heinäkuuta. Elokuun kuudentena päivänä eli kaksi ja puoli viikkoa myöhemmin minä sain tekstiviestin:

"Hei! Olemme tutustuneet lähettämääsi hakemukseen. Olethan meihin yhteydessä, jotta voimme varata sinulle ajan neuvottelujemme jatkamiseksi. Terveisin, S-Pankin Asiakaspalvelu, puh. 010 XX XXXX arkisin 8-20 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)."

Vertailun vuoksi kerrottakoon että saimme viidestä muusta pankista vastaukset parissa päivässä. Toisista pankeista soitettiin tai lähetettiin sähköpostia. Muiden kanssa asiat hoituivat vaivatta ja nopeasti. Pidin melko huvittavana, että viimeisenä ja auttamatta myöhässä reagoinut lähettää ainoastaan tekstiviestin jossa kehottaa soittamaan maksulliseen palvelunumeroon asian edistämiseksi.

Voitte varmaan arvata että en soittanut takaisin. Sen sijaan olin niin ystävällinen, että lähetin S-Pankin verkkosivujen kautta palautteen saamastamme "palvelusta". Annoin ihan ilmaisen vinkin: jos teillä ei ole resursseja hoitaa tarjouspyyntöjä kunnolla, ei ehkä kannata jatkossa mainostaa lainapalveluja.

2 kommenttia:

Urpo Turpo kirjoitti...

Surkuhupaisa pankki... Hyvä tietää tämä etukäteen, niin osaa lähettää tuonne tarpeeksi ajoissa lainahakemuksen. :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Vastasivat sentään nopeasti palautteeseeni ja osasivat pahoitella lainapuolella olevaa ruuhkaa. Pisteet siitä siis.