28.8.2014

Katso nyt!



Olenko ainoa jonka mielestä tässä mennään älyttömyyden ja ärsyttävyyden uudelle tasolle? Oletteko kuulleet siitä että tehokeino on tehokeino vain silloin kun sitä käytetään harvoin...? Punaiset numerot ja alleviivaus omia. Hävettäisi kirjoitella tuollaisia otsikoita.

Erityisesti tuo viimeinen on todella mauton. Jotenkin vielä pidän hyväksyttävinä "Korkeasaareen syntyi eläinvauvoja - katso söpöt kuvat!" -tyylisiä otsikoita, mutta tuo... tuo on jotenkin todella väärin. Tosin varsinainen "uutinen" ei välttämättä vastaa otsikkoa. Niin usein on, en tiedä tästä tapauksesta. En katsonut kuvia.

6 kommenttia:

Menninkäinen kirjoitti...

Toi vika on kyllä hiukka oudosti muotoiltu... Mutta joo, toi autojuttu oli aika hauska, vaikka näinkin kuvan avaamatta mitään "sensaatio-otsikkoa".

Zepa kirjoitti...

Viimonen viittaa Vuoden lehtikuva -kilpailuun, jonka voittajat on Sanomatalon alakerrassa nähtävillä. "Katso nyt kerrankin kuva" koska kuvat on ihan superhyviä :) Ja tietenkin ne on superhyviä, koska ne on voittaneet maailmanlaajuisen kisan.

Hehkuvainen kirjoitti...

Menninkäinen: saattaisin itsekin tykätä (autojutusta), jos osuisin paikalle jotain muuta kautta. Mutta näitä kuvaotsikkolinkkejä en klikkaile. Boikottiin!

Zepa: toivoisin, että otsikkokin olisi superhyvä. Tai edes hyvä. Tai edes perustasoa. Tai jos voisi toivoa ettei se olisi huono. "Vuoden lehtikuva -kilpailun voittaja selvillä - katso kuva!" "Vuoden lehtikuva valittu - katso upeat kuvat kilpailutöistä!" Tai jotain sellaista. Superhyvät kuvat ansaitsevat paremman otsikon.

Korppisusi kirjoitti...

Joo, ärsyttää tosi paljon. Etenkin toi viimeinen. Sen lisäksi, että se on mauton ja kamala, se aiheuttaa voimakkaan vastareaktion: no en v**** kato!

Päivänsäde kirjoitti...

Kyllä tulee boikotoitua noita linkkejä, etenkin kun ne kuitenkin on booooring (eli ei mun mielestä yhtään sitä mitä luvataan: "hauska" ei välttis ees hymähdytä). Tai ehkä mulle vaan on sit kasvanu liian suuret odotukset otsikoista: "söpö video" on ihan perus, ei mitää ihmeellistä. Ja tosiaan, usein reaktiona on: en varmasti kato!

Hehkuvainen kirjoitti...

Korppisusi ja Päivänsäde: joo, toimii ennemmin karkottimena kuin houkuttimena. Käänteistä psykologiaa ymmärtävät alkavat ehkä kohta tehdä otsikoita tyyliin "näitä kuvia et saa katsoa"...?