19.7.2014

Yhteydenotto x 4


Eräänä päivänä kotiin palatessani löysin eteisen lattialta miehelle osoitetun kirjeen ja sen kyljestä pienen lapun, jossa naapuri kirjoitti suunnilleen seuraavasti: postianne jaetaan toistuvasti meille, jos osuu lomia tälle puolelle niin voi posti jäädä saamatta.

Luonnollisesti kiitin naapuria siitä että on jaksanut pudotella virhejakelut meidän luukkuumme. Annoin myös melkoisen kärkevin sanakääntein palautetta Postille. "Mahtaako olla kesätyöntekijöinä ihmisiä jotka eivät osaa lukea..." En ole kovinkaan ylpeä siitä kuinka hoidin sen puhelun. Otti aivoon jotenkin tavattoman paljon.

Meillä on postiluukussamme oikeat nimet ja oikea numero. Kaikki meille (naapurin kautta) tulleet kirjelähetykset ovat olleet oikeilla ja selkeillä osoitemerkinnöillä varustettuja. Mutta sen sijaan että postinjakaja olisi laittanut postimme luukusta jossa merkinnät täsmäävät kirjeiden merkintöihin, hän onkin pudotellut postiamme toistuvasti naapurin luukusta, jossa ei lue tällä hetkellä edes nimeä! En ymmärrä, ja sen tein palautepuhelussani hyvin selväksi.

Töissä asiasta valittaessani kuulin etteivät postinjakajat nykyään edes lue kirjeiden osoitetietoja, vaan jakeluvirheistä syytetään postin lajittelussa tapahtunutta erhettä. Systeemi, jossa posti jaetaan laatikoihin ja luukkuihin nimien yhteensopivuutta tarkistamatta kuulostaa minusta melko toimimattomalta ja erikoiselta.

Virheen toistumisen mahdollisuus on meidän kohdallamme nyt minimoitu. Huoltoyhtiötä on pyydetty laittamaan naapurin luukku kuntoon, jakelupalveluun on kiukuteltu ja seinässä on iso lappu, jossa pyydän postinjakajaa huomioimaan että emme asu naapurissa. Katsotaan toimiiko. Jos ei, pitää naapurin laitella Postille verokorttinsa ja pyytää palkkaa työstä jota hän on täällä tehnyt.

---

Kun olin hiukan rauhoittunut kiukkupuhelustani, soitin uudestaan Postin asiakaspalveluun ja kiitin hyvästä ja rauhallisesta palvelusta jota kiukkupuheluni aikana sain.

---

Lähetin huoltoyhtiölle sähköpostia välikattoepisodista, jonka koin viime sunnuntaina. Vintillä käydessäni kuulin kovaa räminää, jonka päättelin tulevan siitä että välikatolle oli jäänyt joku eläin (luultavimmin lintu) satimeen. Äänestä ja äänen tahtiin poukkoilevasta kattopellistä saattoi tulla ainoastaan siihen johtopäätökseen, että välikatolla on käynnissä paniikinomainen pakoyritys.

En löytänyt vintiltä mitään paikkaa, josta voisin itse kurkkia välikatolle tai muuten auttaa satimeen jäänyttä otusta. Näillä helteillä elukka luultavasti läkähtyi kuumuuteen puolessa tunnissa. Sen hyväksi ei ole enää mitään tehtävissä, mutta toivoin yhteydenotossani että huoltoyhtiö yrittäisi ehkäistä samaa tapahtumasta uudestaan.

---

En ole saanut Ecoverilta mitään vastausta kyselyyni vedenkestävästä tiskiaineesta. Niinpä laitoin palautetta maahantuojalle, katsotaan vastataanko sieltä.

7 kommenttia:

Menninkäinen kirjoitti...

Teillä on sama postimies ku meillä!! Luulis lukutaidon olevan yks vaatimus postimiehen jopiin...

Hehkuvainen kirjoitti...

Luulis, vaan ei näemmä tartte. Tai ehkä se osaa lukea, mutta on vaan liian uupunut kun kahdessa kaupungissa jakaa postia... tai ties monessako muussa O_o.

Anneli kirjoitti...

Olen minäkin kiukkuista palautetta antanut. Tuntuu, ettei ollenkaan lueta mitä postissa lukee.
Sama täällä mökkipaikkakunnalla kuin kaupungissakin.

Hehkuvainen kirjoitti...

Kas, sinäkin! No toivottavasti palautteen antaminen johti palvelun paranemiseen.

Anonyymi kirjoitti...

Ei postinjakajalla ole aikaa pysähtyä lukemaan osoitetietoja. Ei ole aikaa mihinkään muuhunkaan, postien jakaminen on muutenkin mahdotonta työajan puitteissa, kun väkeä on niin vähän (ja taas vähennettiin lisää). Palautetta kannattaa toki antaa, ja ehdottomasti oikeaan osoitteeseen eli asiakaspalveluun, ei sille postinkantajaraukalle. Kesätyöntekijöitä ei edes taida olla näillä seuduin tänä kesänä, kun oli just irtisanomisia keväällä.
-Milla

Kukkahattuneiti kirjoitti...

Minulla kävi niinkin ikävästi, että kutsuni amk-valintakokeeseen oli eksynyt jollekulle muulle, ja sain sen vasta 3 viikkoa myöhemmin, jolloin en enää saanut vapaaksi koepäivää, enkä ehtinyt lukemaan kokeeseen... "inhimillinen virhe" oli Postin vastaus asiaan. No Hupsista, en olisikaan halunnut kouluun syksyllä?

Hehkuvainen kirjoitti...

Milla: en tiedä palkataanko lisää väkeä vaikka kuinka moni kiukkuinen soittaisi epäonnistuneesta jakelusta... :/ Kurjaa on, jos työntekijät saavat jatkuvasti palautetta siitä että asiakas ei ole tyytyväinen, mutta ei anneta eväitä korjata tilannetta :(.

Kukkahattuneiti: auts :(. Tuollaisissa tapauksissa vikajakelu on erityisen ikävää.