17.12.2013

Ydinosaamisen äärellä


Minulle selvisi se, mikä on minun tärkein roolini ja tehtäväni töissä. Olin tätä jo vähän vitsillä heitellyt, mutta nyt se tuli todeksi: minua tarvitaan töissä eniten kahvinkeittoon. Kirjanpitoni pystyy tekemään kuka tahansa kollegoistani, mutta kahvin keittämisestä toimistolla ei näköjään selvitä ilman minua.

Olin viime viikolla kaksi päivää koulussa, ja se oli aivan liikaa. Minulle kerrottiin että oli syttynyt sota, eukot olivat olleet ilmiriidoissa kahvin keittämisen takia. Töihin paluutani ei ainoastaan huomattu, vaan lähes juhlittiin. Kaksi vuotta olen kahvia keitellyt, joten olihan se kai aikakin saada siitä vuolaat ja ansaitut kiitokset.

On se hyvä tietää ne omat vahvuudet ja neuvotteluvaltit. Jos joskus tarvitsen töissä vipuvartta, se on Moccamaster.

-----

Voi myös olla että tietyn etulyöntiaseman saan jo ihan sillä, että välillä tunnun olevan ainoa aikuinen ihminen koko talossa.

2 kommenttia:

katja kirjoitti...

heippa! eksyin lukemaan blogiasi, kun etsin ohjetta noihin laku-pekka patalappuihin. Ei sulta mahda sitä enää löytyä?

Ihanaa joulun odotusta :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Hei, tervetuloa blogiini! Minulla ei koskaan ollutkaan ohjetta lakupekkoihin, tein netissä nähdyn kuvan perusteella.

Lämmintä joulunaikaa! :)