16.10.2013

Yks pieni juttu


Joskus on pienet jutut niitä melkein kivoimpia. Esmes semmonen juuston päälle laitettava muovikiekko.

Meillä ostetaan juustoa aina kilon köntsä kerralla. (Ja sen lisäksi mies ostaa itselleen "herkkujuustoja", joita karmaisevan omaleimaisen tuoksunsa perusteella myös pyllyjuustoiksi kutsutaan. Minä en niihin koske.) Se kilo ei kauaa kaapissa kestä, mutta sen verran kuitenkin että pitää jotenkin suojata kuivumiselta.

Aiemmin on ähräilty kaikenlaisten pakaste- ja hedelmäpussien kanssa, mutta nyt on ollut jo pidempään käytössä avopilta saadut muoviset juustonsuojukset (onko niille joku ihan oikeakin nimi olemassa?). Suoja istuu napakasti jäljellä olevan juuston päälle ja koko paketti pysyy jääkaapissa siistinä.

Aivan loistavia ovat! Meidän kiekoissa lukee Oltermanni, mutta yhtä lailla ne sopivat suojaksi Paimenpojalle ja Naturalle kun ovat samaa kokoa. Ikinä en niistä luovu.

3 kommenttia:

Anneli kirjoitti...

Kyllähän juustot on hyviä. Minä olen yrittänyt vähentää, kun sitä alkoi mennä niin paljon ja peppu levisi samaa mukaa !

Zepa kirjoitti...

Pyllyjuusto, varmaan samasta hyllystä kuin meijän varpaanvälijuusto :-)

Hehkuvainen kirjoitti...

Anneli: minä olen kyllä ronkeli juustojen suhteen. Ei maistu kuin nämä miedot kermajuustot ja gouda, jotka varmaan levittävät peppua oikein mukavasti :D.

Zepa: no ihan varmasti on sama hylly :P.