2.7.2013

Pieleen meni


Tosi kurjaa päättää työpäivä siihen, että tajuaa neuvoneensa asiakasta ihan väärin. No, ei auta kuin neuvoa uudestaan ja oikein. Ja toivoa että maahanmuuttaja-asiakas ei ymmärtänyt ihan kaikkea ensimmäisellä kerralla ja osa sähläyksestä menee korkean kielimuurin piikkiin.

Englanniksi pärjään ihan hyvin, mutta välillä olisi tarpeen osata venäjää, kiinaa, arabiaa ja turkkiakin. Näitä kirjanpitoasioita kun on hiukan vaikeaa selittää elekielellä.

6 kommenttia:

Anneli kirjoitti...

Yritä unohtaa tuollaiset. Ei kukaan voi vaatia, että hallitsisit noin montaa kieltä. Taatusti teet aina parhaasi :)

Hehkuvainen kirjoitti...

No onneksi kukaan ei tosiaan vaadikaan. Ei minulta vaadita englanninkaan osaamista, se riittää että suomeksi osaa selittää. Tosin aina en osaa suomeksikaan, ja sehän se vasta ikävää onkin. No, ensi kerralla tiedän miten kuuluu sanoa jos tulee vastaavanlainen ongelma eteen :).

Mustikkamaa kirjoitti...

Onneks tää tapahtui vissiin tiistaina, eikä vaikka perjantaina ;). Olis voinu viikonloppu kärsiä, ainakin ite varmaan jäisin miettimään. Koitan saada kirjeen postiin viimeistään ensi viikolla (huh kylläpä nyt kestää...)!

Hehkuvainen kirjoitti...

Joo, toi juttu jäi vähän liiaksi pyörimään päähän, joten onneksi pääsin heti seuraavana aamuna asian kimppuun ja sain sen alta pois :). Pitäisi oppia siihen että työasioita ei pidä miettiä vapaa-aikana, mutta ei se aina ole helppoa.

Sari kirjoitti...

Kuule jos se vastasi sulle, että okei tai yes, yes, niin voit olla varma, että saat selittää vielä monta kertaa. Tyyppi ei ole tajunnut mitään. On vain heidän tapansa vastata....

Hehkuvainen kirjoitti...

Niin määkin vähän luulen... :/ Se on kyllä jotenkin hankalaa, kun nyökyttelevät vaan, hymyilevät ja hokevat että jees jees vaikka eivät oikeasti ymmärtäneet mitään. Ehkä sitten luulivat ymmärtäneensä. Tai pelkäävät että tulee hankaluuksia jos sanoo ettei ymmärrä.