11.7.2012

On ilmoja pidellyt


Töissä pyörivät kesälomat, ja lomien lisäksi ykköspuheenaiheena on lomasää. Toisten mielestä kesäloma ei ole loma, jos aurinko ei paista. Palkanlaskija uhkasi tulla kesken lomansa takaisin töihin jos sataa. No ei ole vielä toimistolle ilmaantunut, joten ehkä hän on löytänyt jostain aurinkoa.

Tai kumisaappaat. Sanoi nimittäin ettei hänellä ole sellaisia eikä hän käytä sellaisia. Joku sadetakki kuulemma on, mutta hän ei suostu käyttämään sitäkään. Ja loma ja elämä on sitten ihan pilalla jos sataa.

Suomen kesä nyt on sellainen, että on parempi sanoa kun kuin jos. Ja kyllä kai se sade sitten harmittaa, jos ei osaa pukeutua sään vaatimalla tavalla! Ihan samanlaista on pukeutua keskitalvella samalla tapaa kuin keskikesällä ja valittaa sitten että kun on niin pirskatin kylmä.

Tai en minä tiedä onko se samanlaista, kun minä osaan pukeutua. Ei minun lomani onnistuminen ole säästä kiinni - onneksi! Nyt en ole lomalla, mutta seuraavaan vapaaseen ei ole pitkä aika. Ja sitten kun lomaani vietän, nautin siitä oli keli mikä hyvänsä.

Jos välillä saankin itseni kiinni turhasta pessimismistä ja voivottelusta, niin sellaiseen ankeuteen en vielä ole sortunut että sallisin sateen pilata vapaa-aikani.

6 kommenttia:

Yamaba kirjoitti...

Kannatan. Vähän tosin voisi pitää kuivaa välillä, niin ei rupeaisi mansikat suotta homehtumaan. Tuulista pilvipoutaa edes päivä tekisi niille hyvää. Sitten taas mitä vaan.

Mustikkamaa kirjoitti...

Mun mielestä kesäsade on ihana juttu! Nytkin odotan innolla kunnon ukkosmyräkkää, tulispa pian :). (Tietysti eihän se kiva oo, jos koko loma menee sateessa.) Koitan saada tässä aikaiseksi kirjoitella, anteeksi hiljaiselo...

Sari kirjoitti...

Komppaan sua täysillä! Inhottaa kun kaikki vain valittavat sateista. Ei me näille säille mitään voida ja loma on lomaa vaikka tulisi taivaalta ämmiä peräreet selässä! Minulla vielä viikko töitä ja sitten alkaa neljän viikon loma. Keleillä ei ole väliä...

Hehkuvainen kirjoitti...

Yamaba: sitten voisin tosiaan olla hiukan eri mieltä säistä, jos minulla olisi joku sato vaarassa tai kellarini tulvisi. Mutta kun ei, niin mikäs tässä ollessa.

Mustikkamaa: oikein kunnon ukkosta minäkin odottelen, se edellinen luvattu myrsky ei sitten saapunutkaan.

Sari: toivotaan että lomallesi osuu juuri sinulle sopivia kelejä ^_^.

Mie taas kirjoitti...

Mä voinkin sitten valittaa teidänkin edestä! :D Kyllä mä pukeutua osaan, mutta kaipaan kesääni lämpöä ja auringonpaistetta. En mä kuole, jos/kun sataa kissoja ja koiria ja lämpötila on syvältä ja poikittain, mutta mutta... Noh, kohta alkaa loma, jos nyt ees muutaman kunnollisen hellepäivän saisi!

Hehkuvainen kirjoitti...

Sie taas: eiköhän se aurinko välillä näyttäydy jotta saat nautiskella hyvin ansaitusta lomasta :). Tänään täällä paistaa!