31.7.2012

Kirjojen ystävälle


Töihin pyöräillessä syntyi idea ristipistoin koristellusta kirjanmerkistä. Sellainen syntyikin ystävälle syntymäpäivälahjaksi:


Kuva on tylsä, mutta informatiivinen (klikkaa suuremmaksi niin näet paremmin). Minulla oli kaksi sinertävänharmaata kartonkisuikaletta, joista toisen kuvioin harmaalla ja pinkillä langalla. Reunaa kiertää haaleanvaaleanpunainen lanka ja takapuoli jäi tyhjäksi. Lisäsin vielä pinkin nauhan helmineen, koska muuten merkki olisi näyttänyt jotenkin keskeneräiseltä.

Tästä tuli hauska. Rei'itin kartongin ruutupaperin avulla ennen ompelua ja valitsin langat vanhoista varastoista. Tämä on jälleen yksi varmasti pukinkonttiin päätyvistä ideoista, koska on helposti postitettava, edullinen ja nopea valmistaa. Mutta käyttääkö kukaan kirjanmerkkejä?

7 kommenttia:

NetKissa kirjoitti...

Kyllä mä ainaskin käytän kirjanmerkkejä. Tosin useimmiten tulee napattua lähin paperinpala, joten niitä tarttis olla tarpeeksi ripoteltuna ympäri asuntoa, että tulis käytettyä "virallista" merkkiä.

Elegia kirjoitti...

Onpa hieno ja hyvä lahjaidea myös! Itse olen himolukija ja käytän kirjanmerkkejä. Uskoisin, että muutkin lukijat sellaisista tykkää.

Eikä kirjanmerkkejä voi koskaan olla liikaa (viitaten myös NetKissan kommenttiin: minulla sama juttu!), koska usein on kesken useampi kirja.

HootHoot kirjoitti...

Entinen vuodatuksen Johanna tässä kommentoi:
Siulla on aina niin ihania "vanhanaikaisia" juttuja. Siis kaikkia pirtanauhoja sun muita. Ja itse olen menossa opsikelemaan alaa jossa noiden tietämisestä ja taitamisesta varmaan olisi hyötyä, mutta olen vain ihan hoomoilasena että mitämissämiten... :D Mutta ehkä opin.

Uusi blogi löytyy muuten bloggerista, teretulemast tutustumaan!

Hehkuvainen kirjoitti...

NetKissa ja Elegia: minullakin on kirjanmerkkinä milloin mitäkin - viimeksi vetoketju :D. Jos kirjassa on kovien kansien lisäksi sellaiset kansipaperit, käytän usein sitä kannen läpärettä merkkinä. Joskos sitä tekisi joitakin merkkejä itselleenkin ja parantaisi tapansa...

HootHoot: no terve! Sitä vartenhan sinne kouluun mennään että opitaan uusia juttuja :). Toivottavasti jaksat uuteen blogiin kirjoitella koulujuttujakin, ne kiinnostaisivat ainakin minua kovasti. Niin ja jos jotain kysyttävää on näistä minun jutuistani, niin ei muuta kuin kysymään. Vastaan parhaani mukaan :).

miutsi kirjoitti...

Meillä ainakin nuori mies käyttää kirjanmerkkiä. Ja hällä niitä onkin useampi. Pitäs vissiin äitillekin tehdä, kun NetKissan tapaan nappaan jonkin paperinpalan. No, täytyy tunnustaa, että lukuharrastus keskittyy loma-aikoihin. Eli ei niin kauheen usein.

Anneli kirjoitti...

Tuohan on oikein nätti. Ja kyllä varmaan ne jotka lukevat, tuollaista käyttävät.
Minulla on ollut suunnitelmissa tehdä taas virkkaamalla vastaavia :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Miutsi: lukiskohan sitä enemmän jos olisi huippuhieno kirjanmerkki käytössä... ;)?

Anneli: sinä et varmaankaan ehdi lukea, kun niin ahkerasti teet käsitöitä. Minun pitäisi ottaa taas ohjelmistoon äänikirjat, kun niitä kuunnellessa voi helposti askarrella. :)