3.3.2012

Uutta ja vanhaa


Ykköstöissä on kivaa ja jännää. Ensimmäinen ihan ikioma asiakkaani soitti perjantaina ja sovittiin että hän tulee keskiviikkona käymään. Ehkä sille pitäisi osata sitten jotain fiksua sanoa, mutta enhän minä tiedä mistään mitään. Yritän lohduttautua sillä ajatuksella, että asiakkaani tietää luultavasti minun töistäni vielä vähemmän kuin minä.

***

Kakkostöistä meni vähän maku, kun tuli hiukan erimielisyyksiä palkanmaksusta. Ensinnäkin palkka tuli hiukan myöhässä ja toisekseen se oli mielestäni oleellisesti pienempi kuin oli sovittu. Lisäksi pidätyksiä oli mielestäni väärä määrä. (Ai että olen hankala työntekijä, kun tarkastan palkkaerittelyni ja puutun siinä oleviin epäkohtiin!) Asiaa selvitellään nyt Verohallintoa myöten ja ehkäpä siihen jossain vaiheessa saadaan selvyys.

Kyseessä voi tietysti olla ihan puhdas erehdys, mutta sen verran epäluuloinen olen että pikkuisen maistuu nyt kusetukselta. Onneksi minulla on tallessa kaikki sopimukset ja sähköpostikeskustelut. Ja onneksi tämä nyt on vain se pikkuruinen sivutyö, jonka voin lopettaa koska vain jos palkkakuviot eivät selviä minua tyydyttävällä tavalla.

***

Tuhlasin eilen ja ostin uudet kengät. Onneksi sain reilun alennuksen, normihinnalla olisivat jääneet kauppaan. Talvisaappaani eivät ole loskakelin kengät, ja nyt kun loskakelit ovat saapuneet, tarvitsin jotain vedenpitävämpää.

Uudet popot tuli testattua tänään, kun köpöttelimme miehen kanssa monta tuntia ulkosalla. Kuvasaalistakin tuli jonkin verran, ja sitä onkin nyt hauska käsitellä kun löytyi uusi ohjelma. Ilmaisversiossakin on ihan hyvin toimintoja, ja itse asiassa juuri se toiminto jota olen toivonut: nyt saan kuvista vanhan ja kuluneen näköisiä. Tässä eräänlaisena esimerkkinä kuva tulppaaneista (kannattaa klikata suuremmaksi niin näkee naarmut):


Olen kovin ihastunut vanhoihin valokuviin. Nyt voin tehdä vanhan näköisiä uusia valokuvia!

2 kommenttia:

Anneli kirjoitti...

Ei se siivous, ollutkaan kurjaa. Oli niin ihana sää... ja nyt saa nautta puhtaasta kodista :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Me olemme lianneet supernopeasti; perjantain siivouksesta ei näy enää jälkeäkään! :D