17.6.2009

Yksikseskö yskiskelet


Väsyttää, mutta uni ei tule, sillä joku kutkuttelee kurkkuani. Eikä silleen kivasti vaan todella ärsyttävästi. Mur.

Löysin sateisesta tiistaista kaksi poutaista hetkeä. Ensimmäisen aikana kipittelin kaupungilla hoitamassa asioita ja toisen aikana hölköttelin lenkkipolulla. Ja voi miten kivasti lenkki menikin! (Siitä huolimatta että henkitorveni limakalvo on ilmeisesti vaihdettu jossain välissä hiekkapaperiin ja menkat tekevät alavatsastani turvonneen ja juilivan riippakiven, jonka mieluusti jättäisi kotiin siinä vaiheessa kun haluaa loikkia). Metsäkurjenpolvet ovat upeasti kukassa, sateenraikas ilma tuntui hyvältä ja mikä parasta: alavatsakramppia ei ollut.

Olen venytellyt ahkerasti vatsaani, ja muutamien lenkkien perusteella väittäisin siitä olleen apua. On jotenkin huumaavaa, että sitä voi vaan lönkytellä ja lönkytellä, eikä sitä kipua tulekaan. Ihan vielä en uskalla julistaa vaivaa voitetuksi, katsotaan nyt vielä hetki. Mutta lupaavalta näyttää. Jos tämä tosiaan toimii, täytyy minun kyllä lähettää lääkärilleni kaunis kiitoskortti (hän olisi tosin ansainnut sen jo aiemmin, mutta parempi kai myöhään kuin ei silloinkaan).

Vaikka vatsalihakset nyt ilmeisesti ovat toipumaan päin, olen sitten jostain napannut kurkkutaudin. Vaivojen määrä näyttää olevan vakio. Ihan mälsää. Kun nyt saisi nukuttua, niin varmasti näyttäisi elämä taas valoisammalta. En minä nyt tarvitsisi mitään viruksia.

Olen ilmeisesti niin paljon koneen ääressä, että minun ja läppärini välille on muodostunut jo jonkinlainen mystinen yhteys. Koneellanikin on nimittäin ollut ongelmia virustorjunnan kanssa. Pitkän aikaa täysin moitteetta toiminut Avira töksähti. Täysi jökitys. Hienosti latautunut Avast ei sitten syystä tai toisesta toiminutkaan. Toivon, että kolmas kerta toden sanoo, ja puuta koputtaen totean että Comodo on ainakin vielä toiminut hyvin. Kone säästyi viruksilta, minä ilmeisesti en.

*köh köh*

8 kommenttia:

Mimmu kirjoitti...

Tietokoneiden vallankumous on jäänyt sun koneen osalta vaan siihen virustorjunnan pykimiseen. Mä jouduin asentamaan koko käyttöjärjestelmän uusiksi, kun kone ei vaan halunnut toimia.

Mulla on kyllä yhdistelmä palomuuri Comodo, virustorjunta Avast toiminut kyllä moitteettomasti. :)

Hehkuvainen kirjoitti...

Voi olla, että jossain tulevaisuudessa minunkin pitää turvautua tuollaisiin toimenpiteisiin. Toivottavasti kuitenkaan ei ihan äkkiä.

Mimmu kirjoitti...

Mä voin tulla tekeen sen, jos sulla on Winkkarin XP :D Kokemusta löytyy ;D

Tai sitten en uskaltais tehä mtn...

Hehkuvainen kirjoitti...

Mulla pyörii Vista. Olen sen jo kertaalleen itse jyrännyt, joten siihen kyllä kykenen. En vain haluaisi tehdä sitä, kun on siinä aina oma sähläämisensä :/. Miksei nää voi vaan toimia...?

Ipo kirjoitti...

Mä kerron: Ne ei voi toimia, koska kyseessä on PC-kone.

Pahoittelen!

Hehkuvainen kirjoitti...

No sepä se :/.

Omppu kirjoitti...

Joo. Mäkki toimii. Olispa siihen varaa. Pikaista paranemista!

Hehkuvainen kirjoitti...

Ehkä jonain päivänä onkin varaa, toivotaan niin :).