27.4.2009

Sekalaisia juttuja


Helleraja meni rikki. Siivouskaapissani on 26 astetta lämmintä. Ja se on sentään varjoisin ja ehkä viilein paikka asunnossani. Tarkenen. Pääni ei pidä auringosta ja lämmöstä, vaan on jatkuvasti kipeä. Tyhmää. Hiki. Kuuma. Kipu. Tuska.

***

Nyt tuntuu hieman siltä, että blogi (ja muiden blogien lukeminen + kommentointi) jää välillä muiden juttujen jalkoihin. Jos en ole liian pääkipuinen päivittääkseni, olen liian kiireinen. Tai, no, kiire lie kovin suhteellista. Mutta puuhaa tuntuu olevan.

Tänään oli tanssiharjoitukset. Huomenna lupasin lähteä elokuviin. Keskiviikkona tapaan ystävän. Torstaina on ohjelmassa työkkärikäynti ja bileet. Perjantaina on luvassa toiset bileet. Ehkä viikonloppuna sitten ihan vain olla löllötän. Tai sitten en. Jää nähtäväksi.

***

Olen huomannut, että joissakin (ratkaisevissa) tapauksissa annan edelleen itsestäni liikaa. Annan paljon enemmän kuin saan. Olen liian mukautuva, liian joustava. Se ei ole hyvä juttu. Vaikka olenkin päässyt osittain eroon pakonomaisesta ajattelusta tietyissä tilanteissa, uraudun ajattelussani edelleen liian helposti. Tärkeistä jutuista tulee liian tärkeitä. Sekään ei ole hyvä juttu. Toivon, että joskus opin välttämään karikot.

***

Tajusin viikonloppuna että minulla on tuttuja jotka eivät ole koskaan nähneet minua päivänvalossa.

5 kommenttia:

H. kirjoitti...

Vai on sinulla vampyyriporukassa kavereitakin?

Mimmu kirjoitti...

Mun luona sisällä siis oli eilen 27.4 lämmintä. Mä en ymmärrä kuinka jotkut täällä pystyvät pitämään vielä verhoja auki...

ipo kirjoitti...

Oi, kivaa kun sulla on mukavia menoja! :) Voisit lähettää osan kiusaavasta lämmöstä mun kämppään – täällä istun villasukat jalassa.

Elegia kirjoitti...

Minä voisin muuttaa vaatekaappiisi. Tykkään lämpimästä ja pimeästä ;)

Tajusin viikonloppuna että minulla on tuttuja jotka eivät ole koskaan nähneet minua päivänvalossa.Minusta tuntuu samalta.

Hehkuvainen kirjoitti...

H.: vamppyyli!!! Ei, eivät ole vampyyriä he. Tietääkseni. *kokeilee kulmahampaidensa terävyyttä*

Mimmu: huh hellettä! Ihanaa, että tänään on pilvistä.

Ipo: lämpöaaltoja tulossa ~~~~~~~~~~~~! :D

Elegia: vaatekaappiin et mahdu, mutta tuonne siivouskaappiin ehkä... jos otetaan imuri pois. ;)

Vaikka kuulostaa melko synkeältä se, että jotkut tuttuni eivät ole nähneet minua päivänvalossa, ei kyse ole lainkaan synkeästä asiasta vaan iloisesta ja sosiaalisesta tapahtumasta. En mitenkään välttele päivänvaloa (vaikka en auringossa haluakaan itseäni kärvennellä) enkä ihmisiä.

On nimittäin käynyt niin, että olen kohta kahden vuoden ajan tavannut tiettyjä ihmisiä keikoilla (jotka ovat sisätiloissa ja yleensä iltaisin). Koska keikkoja on usein (joskus jopa pari kertaa kuussa), olemme tulleet jo ihan oikeasti tutuiksi. Mutta emme tosiaan koskaan ole tavanneet keskellä päivää tai muuten valoisaan aikaan. Ihan pimeää sakkia :D.